fredag 13 maj 2011

Dagens middag


Dagens middag blev en enkel favorit här i Fiskarstugan. Kycklingfiléer stekta i mycket smör och bara saltade och pepprade. Till det gjorde vi tunt hyvlade potatischips med olivolja och flingsalt och kryddade med timjan och rosmarin från kryddlandet.


Såsen är superenkel: Hacka mycket basilika, bladpersilja och gräslök. Blanda ihop med crème fraiche, en liten klick dijonsenap och örtsalt.

Såhär gott tyckte N att det var.

Till efterrätt kokade jag rabarberkräm på rabarber som jag och N plockat i trädgården. Till tre hackade stjälkar tillsatte jag nån deciliter vatten och en rejäl skopa socker. När de kokats mjuka rörde jag ner ett par matskedar maizena utrört i en skvätt vatten. Med lite mjölk till blev det så gott att jag inte hann med att fota förrän allas skålar var tomma!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar