måndag 15 augusti 2011

Min prunkande torparrabatt


Är det någonting vid Fiskarstugan sam jag är extra stolt över så är det rabatterna framför huset. Tänk att det faktiskt inte fanns någon rabatt alls där i mitten på maj! Och att vi grävde och körde lass efter lass med jord och plockade sten för att skapa en bra grund för planteringarna. Sedan planterade och sådde jag och drömde om en prunkande, blommande rabatt med malvor, nävor, lupiner, stockrosor, luktärter, löjtnantshjärta, akleja... Och det har jag nu! Bilderna här ovanför visar rabatten till höger om förstukvisten...


...och dessa bilder visar rabatten till vänster om förstukvisten, där den ensamma lupinen stod. Nu har den gott om sällskap! Själv har den dock blommat färdigt för i år.


Just nu blommar bl.a. stockrosorna för fullt, och anemonerna har precis börjat slå ut.


I rabattens framkant blommar jungfrun i det gröna sida vid sida med luktärterna.


Och på förstukvisten klättrar humlen för fullt...

1 kommentar:

  1. Åh, läge för avundsjuka ser jag ;)
    Jag vill också ha men inget blir det minsann.
    Lyckost där!

    SvaraRadera