måndag 19 september 2011

Lingon!


Till min stora glädje upptäckte jag att det växer lingon bakom stugan, alldeles nere vid sjön. Det är inte klokt vad skogen bjuder oss på godsaker som vi inte ens ansträngt oss för att förtjäna! Jag menar att det man pysslar med i trädgårdslanden ändå känns ganska välförtjänt när man väl får njuta frukterna av sitt jobb, men det som skogen bidrar med får mig verkligen att känna mig bortskämd. Jag och N plockade en skål full som nu ligger i frysen. En kall vinterdag ska jag plocka fram dem så att vi kan njuta dem halvtinade med varm tjinuskisås...det är något av det godaste jag vet!



1 kommentar:

  1. kære lisa, tusind tak for de fineste stykker stof/tyg, der kom med posten i dag. lige min smag:) det er så hyggeligt, at der nu indgår stof fra rundt omkring i det håndarbejde, man laver!
    hav en skøn dag. /sophie

    SvaraRadera