fredag 17 juni 2011

Användbara trasor


I Fiskarstugan har vi trasmattor i var och var annat hörn och jag är tokig i dem. De kostar en spottstyvel och när de blir smutsiga slänger jag in dem i tvättmaskinen och hänger sedan ut dem på tork. (Bäst är tydligen att tvätta dem för hand i sjövatten, men vem orkar? Inte jag.) Här ovan är en nytillverkad från Lagenhaus som fått sin plats på golvet i stora rummet. Liknande finns också på Indiska och Åhléns har jag sett.


Allra finast är ju förstås de återanvända. Den här, som jag hittat på en loppis, använder vi som dörrmatta. Det är inte fel att något tar upp lite smuts när man har vitmålade trägolv...


I N´s lilla rum ligger en rosa variant från Åhléns.


Här är det senaste tillskottet som vi fått av gubben J som bodde i Fiskarstugan innan oss. Den får hedersplatsen på köksgolvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar