söndag 26 juni 2011

Fynd


Jag har blivit bortskämd med så mycket fina saker den här veckan! Först fyndade jag de här ljuvliga tallrikarna på en loppis för nästan ingenting (persikorna ingick dock inte).


Sedan var jag på stället där man kan göra de allra finaste fynden - mammas källare! Därifrån kom jag hem med den här emaljerade brödburken som passar perfekt i köket, en hel hög med dukar och lite andra saker, bl.a. en gammal hattask, som jag ska visa er vid ett annat tillfälle.


Dagen därpå kom min svärmor över med en kasse med saker som hon tänkte göra sig av med och undrade om vi var intresserade av. Däribland de här skedarna...


...och den här mjölkkannan som perfekt matchar brödburken och som hon packade upp med orden "Den här är nog inget men...". "Jo!" utbrast vi såklart. Just den här kannan hämtade svärmor själv mjölk i när hon var liten och hon berättade att barnen brukade utmana varandra att slunga den i en cirkel, snabbt, snabbt utan att mjölken åkte ur. Vem älskar inte saker med en sån historia?


Som om inte det var nog kom min pappa med den här tjusiga flaskan som han tänkte att jag kunde ha till nästa saftkok. Vilken fyndvecka va? Och jag har inte ens har fyllt år.

1 kommentar:

  1. Skønne, skønne sager :-) særligt fine er dugene fra din mors kælder: sikke en skat at finde!

    SvaraRadera